Jump to content

MihalYK

Members
  • Content Count

    66
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Everything posted by MihalYK

  1. MihalYK

    Rui Portrait

    Haha,I know I know, my hands just can't stop moving as i draw the motifs lol and when i zoom out I just "Oh F- I'm not redoing that" but then just does the same thing again. But thanks mate! Aprreciate it
  2. MihalYK

    Rui Portrait

    Yeah, I know how tutorials can't really help, I mostly just remember some parts of tutorials that pass by on my facebook timeline and try to apply it. If it doesn't fit i try experiment with it, recreate in another way. Get myself some tips from my artist friends and just yolo it. All in all, I did use a commission of my own OC from my friend to make this as reference (The hair is an example), I used my own hand traced it then use the deform tool to make it fit (the hand that's pushing from behind, I can't make fingers). I used the sword as a way to block most of the body because i can't make that kinds of stuff right now. Infact I was told this looks a lot like a man due to how big her body is lol. I did design her as a tomboy tho. this took 6 days of work tbh.
  3. MihalYK

    Rui Portrait

    .-. I use paint tool sai to make this, the tools there greatly helps me at making this. If I don't have em' well... Just gotta keep trying and ctrl + z till you get what you want. Gotta put a lot of effort too... I'll make something much simpler later.
  4. MihalYK

    Rui Portrait

    Thanks mate, it's frustrating that my hand hurts from clicking the damn mouse lol But at least the result is satisfying for me
  5. MihalYK

    Rui Portrait

    Well, I can't really do coloring so I'll just the post the lineart here. This is my 2nd time at digi-drawing and haven't really studied about it, so forgive me. This is my OC, Rui. The clothing and sword is based on Lady Maria from Bloodborne.
  6. Yo, sorry if I haven't been that active here again.
    I've been playing around with C4D for sometime, and was trying to do Digi-Drawing for the 2nd time.

    Here's a WIP of that drawing :
     

    Spoiler

    And yes, I can't make anime hair. I also kinda like semi realistic style so i may change the face style later.
    This is my OC btw, Rui.

    unknown.png

     

    1. MihalYK

      MihalYK

      I'm using a mouse so i don't really know how to control pressure and the like.

  7. do you mean how the fonts/texts look so small on the UI? there should be something in the setting that can change it, though i haven't really touched MI for sometime.
  8. Based on : Still have to work on it.
  9. When you have a perfect idea for a render.
    but realize that you don't have the necessary models.

    Spoiler

    No.png


    Want to model the models mood stonk
    but procrastinating stonk.
    I need a chair, a king's chair or any ornamented chair, guess I'll surf.

     

     

  10. Thanks mate, I really appreciate it XD
  11. I might try after I created a certain model for Her. Something that i really wanted to make for some time.
  12. "Hoho, catching up are we?" "Oh come on gramps, you're way too fast even though you're that old"
  13. Oh hey, I reached 101 CP lol.
    Thanks a lot you guys, I really appreciated it 😚
     

  14. Oh don't worry it looks pretty good. But here's several thing I noticed :
  15. It's a Tachi, the predecessor of Katanas.
    basically a longer, bigger and curvier katana that's usually carried when on a horse (if i remembered it correctly)
     

    Spoiler

    Arch-Erebus.png

    also dark souls

    1. Show previous comments  2 more
    2. insanehelix7076

      insanehelix7076

      What do you not know?

    3. insanehelix7076

      insanehelix7076

       

      if you mean the hamon line then basically its used to identify that the blade can cut harder than a human spine

    4. MihalYK
  16. Oh yes Yes indeed thanks mate! appreciate it
  17. Finally, after exams I'm back. All of the rigs here, except for my two OC's, belong to their respective owners. Come to think of it, my two OC's relationships are actually Father and Daughter, but not blood related. Bound by a promise, from a long time ago
  18. Ello there~

    Spoiler

    Rui.png

    OC Name was already set in stone.
    Runilia Norn is her name, though many just calls her Rui

    Hmm the bend on the body might be broken

  19. My driver usually works fine with rendering on my usual setting.
    But for some reason, this render crashes it lol.

    Spoiler

    Eclipse.png

    Yeah I'm taking a break from designing my new OC, my shoulders really hurts r'now.

     

    1. insanehelix7076

      insanehelix7076

      I would say this is the best render you have ever made

    2. MihalYK

      MihalYK

      ohh thx mate, appreciate it 😆

       

  20. I think i got the hair down, just need to finish it up and make The Cravat already
    But, heck I'm definitely making another version if I'm going to animate it.

    Spoiler

    lah.png

    I don't know if I'm going to shade the hair.

    1. MihalYK

      MihalYK

      that lower half seems to be glitchy
      z-fighting i guess, need to get that sorted.

  21. hmm, That's enough extrusion for now...
    Debatin' to make the hair normal pixel like or individual with smooth bend.

    Spoiler

    R.png

    Do I have to separate every single part of the hair if I'm going for that smooth bend?

    1. Show previous comments  6 more
    2. insanehelix7076

      insanehelix7076

      Yeah the extruded front boot thats what i was talking about

    3. MihalYK

      MihalYK

      Hmm. maybe I'll extrude the lower half of the boots to make it a bit longer.

    4. insanehelix7076
  22. Even though I'm using a template base.
    Why do i still feel dizzy?

    Spoiler

    smh.png

     

    1. Show previous comments  1 more
    2. MihalYK

      MihalYK

      Haha, that's true. This is a 64x skin which has the same reso as my old man oc skin.

      But since the theme that I'm going for this OC clothing is a Noble-like clothing with flower patterned garb/jacket it's a bit more complex than a regular (modified) civilian clothing that my male OC has. As i typed this reply, i forgot to make The Cravat.

    3. Ethaniel

      Ethaniel

      Her boobs are too high

    4. MihalYK

      MihalYK

      knew it, i've already changed it after this.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...